Alla inlägg den 27 september 2015

Av Björn Söderberg - 27 september 2015 22:54

Min haft senila far kom hem till mig här om dagen. Han ville ha hjälp med en telefon han fått????? På den årliga marken i staden. Först och främst så har han alldrig haft en telefon utan knappar. Nu helt plötsligt så hade han en. Jag har fått den säger han!!!!! Fått man får alldrig nått min käre far säger jag. Kollar på telefonen en LG av någon modell med pekskärm begagnad på köpet också. Jag frågar har du kvar din gamla. Jodå det har han. Funkar den säger jag??? Jo de gör den säger gubben. Ja ring då till mig får vi se. Gubben ringer ingen signal går fram. Ja du farsgubben du har fått ett nytt abonnemang på comviq. Förut har han haft Telia. Nån telefonförsäljare på comviq har lurat på far min ett nytt abonnemang med en begagnad telefon. En telefon med pekskärm som gubben inte klarar av att använda. Den va gratis säger han. Ja vad säger man. Varför är gratis så åtråvärd när man blir gammal. Killen från comviq måste åtminstone sett att far min knappt kan gå att han inte hade koll på vad han troligtvis skrev på för nå troligtvis för försäljare sa det var billigt. Så nu har han en telefon han inte fixar att ringa på än mindre att svara i. Fy fan för dåliga försäljare. Och jag vet fler som råkat ut för samma sak.

Ovido - Quiz & Flashcards