Alla inlägg under november 2015

Av Björn Söderberg - 27 november 2015 18:33

Jag brukar alldrig titta på idol men nu börjar det bli intressant Martin är närmare final än någonsin. Som den lindesbergare man är måste man ju heja på Martin. Skall i kväll sitta på harmonins pubkväll med grabbarna som sjunger i denna kör ska bli då trevligt. Önskar mina läsare en riktigt god helg.

Av Björn Söderberg - 26 november 2015 21:11

Vi är ett gäng killar som var tredje vecka träffas käkar och spelar bowling ihop. Efter bowlingen sitter vi och tar några pilsner och avhandlar allt mellan himmel och jord. Denna onsdag var tredje vecka förgyller vardagen nå enormt. Att ha vänner som dessa är guld värt och jag vill alldrig förlora nån av dessa underbara killar.

Av Björn Söderberg - 22 november 2015 16:57

Sverige är i kris. Ja de har vi vetat LÄNGE herr löfven funderar på undantagstillstånd. För va då???? Terror skitlöjligt. Som Mona Sahlin Åsa Romson och Fridolin smörar för den muslimska kåren lär de inte hända nå. Man säger ( citat) man biter ej handen som föder en. Det stämmer väldigt väl. Nej löfven vill ha undantagstillstånd för att få ännu mer makt att göra som han vill. Batra och den sk oppositionen står med byxorna nere och får smisk. Jag fattar inte hur dom ids lägga sig platt fall och låta löfven hålla på som han gör. Förvånar mig inte om krutet kommer läggas på att kväsa obekväma röster i debatten om flyktingpolitiken. Hur kan denna man fd svetsare. LO fjant. Klarat sig kvar som stadsminister. Varför har inte oppositionen i praktiken avsatt Karln. Jag tror dom är så förbannat fega för att våga göra nå. Den enda räddningen för landet och den som skulle våga göra nå är nog Jimmie Åkesson. Men honom och partiet sitter ju på avbytarbänken och får inte vara med trotts att han nu mer enligt vissa opinionsundersökningar är största parti.

Av Björn Söderberg - 15 november 2015 23:16

I tanke med dåden i Paris där många människor fått satt livet till sörjer Europa och världen. Dessa människor som helt urskiljningslöst skjuter ihjäl oskyldiga människor för en tro eller vad dom nu dödar människor för. Vi har själva släpp in dom i tron att dom är flyktingar. Dom har slängt sina pass och påstått att dom är flyktingar när dom i själva verket är rena rama mördarmaskiner. Om än ett fåtal i flyktingströmmen men tillräckligt många för att göra stor skada på befolkningen som naivt bara tror att alla är krigsoffer. Det kommer bli fler offer i Europa vare sig vi vill eller ej. Godhetspolitiker, pk, och vänster dom som förespråkar fri invandring kommer själva nån stans att bli offer för terrordåd. Det har nu gått så lång att det är för sent att ångra sig. Godhetsfolket säger naivt att poliser eller dyligt inte hjälper. Nej man ska med kärlek bemötas dessa människor. Malena erman, Henrik schyffert, Jonas Gardell, Stefan Löfven mdfl säger hat föder hat. Snälla ni säg det till dom som förlorat nära anhöriga i dessa attacker säg att hat inte hjälper. Jag tror ni kommer få svar på tal men det är inget ni vill höra. Inte förän ni själva råkar mista nån nära anhörig eller närstående kommet ni förstå det är inte lätt att älska en människa som dödat min fru eller barn. Terrorister finns mitt i bland oss men vi kan inte se dom.

Av Björn Söderberg - 15 november 2015 22:48

De va inte länge sedan jag fyllde 30 år. Jag kan minnas de som de va i går. I dag snart 55 år vart har tiden tagit vägen vad har jag hunnit med. 10 år kvar till pensionen och när man tänker tillbaka från 30 till 55. 25 år har gått fort vad ska då 10 gå??? ännu fortare. Drömmar har man saker en skulle vilja göra men man är fan för feg. Denna trygghet man lever i är svår att bryta. Varför gör man inte som fågelungar kastar sig ut i friheten och chansar att vingarna bär. Det är nu dom sista åren innan pension man har chansen att pröva nå nytt. Kanske flytta till ett annat land, pröva ett nytt arbete, göra nån förändring som förgyller tillvaron. Som en god vän sa till mig och plocka fram sin tumstock och vek fram en meter. När man ser att man levt över halva livet 55 cm och ser hur ev lite det är kvar. Att leva till hundra är de inte många som gör. 75 är mer sant då har jag bara 20 år kvar och som sagt 25 år har gått fort. Nu gäller de att ta till vara dom sista åren och hoppas på att man får vara frisk innan man kliver ner i träfracken.

Av Björn Söderberg - 13 november 2015 22:07

I hela mitt liv har jag råkat ut för människor som inte är ärliga. Jag brukar fundera på varför de blivit så. Från 15 års ålder till i dag vid 55. De finns dom som säger vi har den fria viljan???!
Jag undrar dock om det är så. Allt kan vara förutbestämt som vissa säger. Har märkt under årens lopp att saker som hänt i mina tidigare år återkommit under min livstid fram tills i dag. Inte ens när man förväntar sig av människor som sitter i företag är ärliga börjar man undra varför just jag ska råka ut för dessa människor. Nu börjar jag tröttna på dessa förbannade lögnare. Nu är det slut på mister Nice guy. Nu kommet jag ställa till ett helvete för er som ljuger och tror ni kan komma undan med det.

Ovido - Quiz & Flashcards