Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Björn Söderberg - 16 oktober 2015 22:20

Genom människans historia har krig vart nått genomgående. Från början små stamkrig där det mest vart att vinna mer från annat territorium. Senare i tiden inbördeskrig som förekommer än i dag. USA borde ha lärt sig av sitt eget inbördeskrig nord och syd. USA i övrigt har vart duktiga att lägga näsan i blöt i krig ingen någonsin vunnit. Hitler trodde på en arisk ras och världsherravälde. Han lyckades alldrig. De vi skådar i Europa i dag skulle mycket väl kunna leda till nått mycket värre än flyktingkrisen. Det finns krafter inom islam som vill ha herravälde till vilka medel som helst. Än så länge alldeles för få här i Europa och Sverige. Fortsätter det dock som de gör nu kommer det sannolikt inom en tioårs period hända saker vi inte vill ska hända.
Överskriften talar för just detta.

Av Björn Söderberg - 16 oktober 2015 18:40

I år måste jag säga att jag gillar hösten. Dessa färger och den friska lukten gör att man blir på bra humör. Har farit runt lite i länet mycket ute bland småvägar i skog och mark vilket tar mig tillbaka till när jag va barn när och skogen va lekplatsen man hade på den tiden. Gud vad vackert detta land är. Men inget består för evigt. När jag motvilligt i mina tankar tänker måste jag lämna detta land jag faktiskt tycker om. I en tid där politiker tycks tappat vett och förstånd och jag inte längre känner mig hemma och trygg och undrar över framtiden. Hur kommer pensionen bli om tio år när det är pensionsdax. Finns de några pengar kvar. Kommer herr löfven sno likt Robin Hood mina privat sparade pengar i påhittade skatter inget verkar heligt längre. Tankar börjar mer och mer formas för att flytta ifrån enl mig idiotin som pågår.
När jag var ung ville min mor flytta till Australien men min far ville absolut inte och så vart det. Nu i dessa tider kanske jag skulle försöka att infria mors önskan att be om lov att flytta till Australien för det är så man måste göra i det landet. Så skulle det behöva vara här också men det kommer vi aldrig få uppleva.

En svensk patriot

Ovido - Quiz & Flashcards