Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av Björn Söderberg - 8 oktober 2015 23:07

Den dagen då sockret såg dagens ljus börja nog problemen med folks hälsa. Man vet i dag att kroppen har ingen som helst behov av socker. I dagens livsmedel gömmer sig socker i nästan allt till och med i det som ska vara sockerfritt. Har många gånger stått i brödhylla för att hitta ett sockerfritt bröd. Ska man ha nått som är totalt sockerfritt får man baka eller göra allt från egna recept. Den dagen jag bestämde mig för att utesluta socker så mycket jag kunnde börja jag helt plötsligt märka att min kropp mår bättre. Ingen värk i leder till och med luktsinnet börjar bli bättre låter kanske konstigt eller inbillning från min sida. Man vet med forskning att äter du mycket socker blir du till slut beroende av det. Du blir sugen på godis mm mm. omedvetet många gånger kommer du på dig att du skåpäter på kvällarna då bör du ta varningsklockorna på allvar och troligtvis har du redan blivit ganska trind. Försök inte att ersätta detta sug med light produkter dom innehållet sötningsmedel som gör dig ännu mer sugen och även tjockare trots att dom är light.
Jag läste boken den stora matrevolutionen där vände min syn på mat och vad man stoppar i sig.

Av Björn Söderberg - 8 oktober 2015 22:47

Behinde the News rapporterar från Frankrike att en tjej tillhörande det goda folket arbetat som volontär med att ta imot flyktingar vart gängvåldtagen ( gangbang ) som de heter på rå amerikanska. Mycket tragiskt är det givetvis. Denna kvinna kommer nog i fortsättning ha en annan bild av flyktingar som kommer in över Europas gränser. För att inte säga så kan hon vara psykiskt förstörd resten av livet.
Något för vårat godhetsälskande att ta till sig i denna kaotiska tid.

Av Björn Söderberg - 8 oktober 2015 12:46

Vad är det som håller på och sker runt om i världen ? Krig oroshärdar överallt. Europa under näst intill en invasionen av människor många som inte vill oss nå väl. Ekonomier som håller på och gå bankrutt. Börser som rasar räntor som troligvis kommer höjas. Här hemma varslas nu om aldrig en bostadsbubbla som kan spricka när som helst man förutspår även en lågkonjunktur av stora mått. Skulle så ske kommer många skattebetalande svenskar gå bankrutt få lämna hus och hem då dom är belånade till taket. Hur ska de bli på en bostadsmarknad där det redan finns för lite bostäder åt folk innan den så kallad flyktingströmmen kom till Sverige. Vilken femåring som helst kan tänka ut att den nu så kallade krisen med flyktingar bara är början på nått mycket värre i varje fall vad det gäller bostäder. Sen har vi dom stora drakarna. Ryssland och USA som käbblar ang Syrien vem hjälper vem ?
För min del håller jag på Putin. Har sett för många dokumentärer om USA och kan bara säga vilket jävla hycklar land. Ett land på ruinens rand sen länge skuldsatta upp över öronen. Det är den amerikanska drömmen de. Putins land Ryssland inte lätt där heller dock känns Putin nu mer äkta än Obama, Angela Merkel, löfven, Batra, vår media och pk nissar i vårt land.

Ovido - Quiz & Flashcards